Monday, 14 July 2008

Tempat kerja baru

Today (14/7/2008), I melaporkan diri at Freescale. Sampai lagi 5 mins to 8am. Only take 30minutes from my house. Fuhh ... cepat sungguh walaupun traffic jammed sikit at NKVE. Pagi settle everything with HR.

About 11am, my supervisor Mr IS Song bawa to office. Environment macam company lama, big office and all are engineers & managers. I think no clerks in the office. I get my new chair (belum buat plastik lagi) & laptop. Every seats ada partition tapi tinggi sikit dari Toshiba ... hehehe ...senang nak menyorok! Partition untuk managers lagi tinggi & they seat hujung office. Ramainya managers! Boleh sesat masa nak cari my boss tadi.

Our group under Mr IS ada 6 orang & I am the only girl. Most of them are new staff. Paling lama pun baru 3 bulan kerja.

Start today I have to speak English most of the time. Tergeliat juga lidah. Belasah je, broken ke apa ke, janji terkeluar apa yang nak dicakap.

No comments: